3 دیدگاه

  • مانیا سورانی گفت:

    بسیار عالی… چقدر خوبه که در زمینه تربیت معنوی یک برنامه درسی ارائه داده‌اید و بهتر از آن اینکه خودتان آن را مستقیما اجرا میکنید

  • زهرا غلامی گفت:

    عالیه استاد
    به هنوان یک دانشجوی برنامه ریزی درسی همیشه این سوال را داشته ام که آنچه در دانشگاه می آموزیم ثمره عملی و واقعی اش چه میشود!؟ این سوال را جرات نمیکنی از استادها بپرسی چون با احترام اغلب خودشان هم بلد نیستند یعنی هیچیک بطور حرفه ای بلد نیست یک برنامه درسی تهیه کند!
    و لین برنامه درسی که استاد رحیمی تهیه کرده اند علاوه بر این که توانسته راهی برای تربیت معنوی باز کند در عمل به ما برنامه ریزی درسی را هم می آموزد.

  • زهرا ربانی گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت شما استاد گرامی
    خیلی برنامه درسی عالی ست فقط چند نکته دارم که خدمتتون عرض میکنم :
    ۱- در ابتدا بهتر نیست برنامه ای برای خودآگاهی تنظیم کنیم و بعد برویم سراغ خدا اگاهی؟
    ۲- این برنامه، با دیدگاهی اتصالی میان دو شیوه آموزش اکتشافی- ساختن گرا و آموزش تاملی- خلقت مدار طراحی شده است و در واقع به سختی می توان با برنامه ای با اصالت خداباوری ذاتی روبرو شد.
    ۳- تفاوت اصلی این برنامه با برنامه مبتنی بر ساحت های شش گانه سند تحول بر مبنای دستیابی به حیات طیبه چیست؟ اگر مجددا با برنامه ای از جنس شعار و جایگاهی در آسمان ها مواجهیم؟! آیا برای اجرای این یرنامه هم به مانند سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی باید به دنبال معلمی از جنس پیامبران باشیم؟!!!
    ۴- ویژگی های دو رکن مهم هر برنامه درسی، یعنی محتوا و اررشیابی در این برنامه به اصلاح درسی چیست؟
    ۵- به نظر میرسد، برنامه درسی خداباوری- خدا آگاهی ببشتر با رویکرد فطرت مداری ترسیم شده است و برای اجرای آن نیاز به مخاطبانی با فطرت پاک و خداجو داریم! و این ویژگی مخاطب جوان با هر نوع برنامه درسی است! و نه صرفا برنامه ای خداباورانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *