سلام

با افتخار، من یک معلم هستم!

هیچ دغدغه و دلمشغولی جز موضوع تربیت ندارم!

زندگی حرفه ای من:

  • از 1365 تاکنون معلم هستم.
  • علاوه بر آن، از 1375 تاکنون، در کنار معلمی، در محیطهای دانشگاهی به کار تربیت معلمان و آموزش مربیان مشغول هستم.
  • علاوه بر آن، از 1377 تا 1384 به کار تدوین برنامه های درسی و تالیف کتب درسی و آموزش معلمان(بخصوص در دوره ابتدایی و برای تعلیم و تربیتی دینی) مشغول بوده ام.
  • از آن پس علاوه بر معلمی، با مطالعات علمی و کسب آگاهی از مشاهده دقیق و تجربه وضعیت خرد و کلان آموزش و پرورش کشور به “تحول در نظام آموزشی” اندیشیده ام.
  • آموزش و پرورش برای من، هیچگاه در حصار تنگ کلاس و مدرسه –با همه اهمیت آن- خلاصه نشده… بنابراین، علاوه بر آموزش رسمی، همه عرصه های تربیتیِ رشد دهنده(آموزش غیررسمی و آموزش مستمرضمنی) از قبیل فعالیتهای فرهنگی، فعالیتهای جامعه پسند، و بویژه فعالیتهای رسانه ای عرصه فعالیت من بوده و هست.
  • و اکنون…

حاصل این اندیشیدن و تلاش عملی عبارتست از ارائه یک سه گانه مفهومی و طرح عملی و اجرایی آن در سه گام:

گام1:

بصیرت (چونان هدف تربیت)

(ابتناء نظام تربیتی بر نظریۀ تربیت عقلانی بصیرت­گرا)

گام2:

فــکرپروری و جان پروری(چونان نیاز اساسی و روش اساسی تربیت)
(از اساسی ترین “نیازهای رشد” تا شیوۀ اساسی رفع آنها)

گام3:

کندوکاو(جستجوی هدفمند) و کنکاش(گفتگوی هدفمند) … چونان دور شیوه اساسی برای آموزش)

(شیوۀ عملی آموزشِ سازنده گرا بر مبنای فـــکرپروری بصیرت گرا)

به اعتقاد من

مسیرتحول نظام تربیتی کنونی، گذر از اندیشه به عمل از طریق عبور از گامهای سه گانه فوق است.

و این سایت قرار است این مسیر را برای مخاطب فرهیخته خود معرفی نموده و هموار نماید.

به وبسایت دکتر علیرضا رحیمی خوش آمدید